Dover Hills

(28)
 4520 Dover Hills DriveKalamazooMI 49009
$775 - $10551-2 BedsPets OK

Floor Plans

1 Bedroom - starting at $775
2 Bedrooms - starting at $855

Prices, specials, features and availability subject to change.

Kitchen:

DishwasherGarbage DisposalRefrigerator

Laundry:

Laundry Facility

Parking:

CarportCovered Parking

Pets:

Pets OKPet Park

Features:

Air ConditioningBalcony, Patio, DeckCable ReadyCeiling Fan(s)Furnished AvailableHigh Speed Internet AccessInternet IncludedOversized ClosetsSome Utilities CoveredViewWireless Internet Access

Community:

Accepts Credit Card PaymentsAccepts Electronic PaymentsBusiness CenterClubhouseConference RoomControlled AccessDisability AccessEmergency MaintenanceFitness CenterHot TubOn Site MaintenanceOn Site ManagementOn Site PatrolPool

Additional:

Apartment Upgrades Available*, Bike Racks, Breakfast Bar*, Ceramic Tile Baths, Courtyard(s), Curved Shower Rod*, Disc Golf Course, Dog Friendly Building*, Entertainment Facilities, FREE Lunch Fridays, Light Upgrades*, Movie Rental, Picnic Area, Planned Social Activities, Public Transportation, Resident Referral Program, Rover Hills Dog Park, Sauna, Short Term Available, Short-term Furnished*, Study Lounge, Sundeck, Under-Counter Blue-Tooth Dock*, Volleyball Court, Washer and Dryer In Unit*, Window Coverings, Wooded Landscape

Property Details

Now leasing for Summer/Fall 2017! Dover's waitlist fills up fast, act now to get the apartment that you deserve! Our community is located in Kalamazoo, MI within close proximity to local colleges and universities, reputable employers, and many other area attractions. Our community combines quality apartments with superior service, to create a great rental experience for all who live here! Dover Hills welcomes its residents to bring their dogs and cats as well; we have a beautiful fenced in dog park and are partnered with "Doggie DNA"! DHA also offers renewal, Preferred Employer, Hometown Hero, and student discounts! - ask for details.

Note From Management

Are you looking to save money and find your new home?! DHA's got you covered! We're offering 1/2 off your approved deposit, 60% off your application fees, AND monthly rental concessions on ALL of our 2 bedroom, 1 bathroom homes for a July/August MI! Call today to schedule your tour!
**Must apply by June 30th, 2017**

Leasing Terms

Lease terms are variable. Please inquire with property staff.

Pet Policy

Pets Accepted. Breed Restriction. Call for service animal policy.

Community Information

381 units

Building Type

Apartment

Contact Property

Contact Propertyor call

Neighborhood Info

Ratings & Reviews

Overall Rating

3.7 out of 5 stars

(28)
  • 5 stars5
  • 4 stars12
  • 3 stars9
  • 2 stars1
  • 1 star1
  • Location
  • Value
  • Maintenance
  • Office Staff
  • Landscaping
  • Building Exterior
  • Move-in Condition
  • Parking
  • Rec Facilities
10 Reviews
  • Location
  • Value
  • Maintenance
  • Office Staff
  • Landscaping
  • Building Exterior
  • Move-in Condition
  • Parking
  • Rec Facilities

Certified Resident

Management only cares about collecting rent checks. They couldn't care less about residents concerns or issues Read More. I have been ignored and told they would tend to the issue at a later time. My apartment has windows that are seemingly useless because of the draft that comes through them. Management and maintenance both seem to think it's not a big deal that residents are unhappy. Once again as long as they get rent checks they are happy. I'm moving out of here as soon as possible. I regret moving in

December 04, 2014

Was this helpful?Yes

Manager Response

We are very sorry you feel we don't care. We can assure you that we do, and are aggressive with our maintenance service as we are with our rent collection. Please reach out directly with your concerns and we will work to resolve them.

  • Location
  • Value
  • Maintenance
  • Office Staff
  • Landscaping
  • Building Exterior
  • Move-in Condition
  • Parking
  • Rec Facilities

Certified Resident

The location is quite good but since it's close to the University you have to be lucky to have good neighbors. Read More The office staff is quite helpful and the the landscape is beautiful. Plus, you can have your own pets. My only issue is when you have to deal with what they call Corporate . They are stubborn and not very friendly to the residents. More, every time you have something to ask, the staff refer you to corporate and then you are hung. It's a shame because the facilities are awesome.

December 01, 2014

Was this helpful?Yes

Manager Response

Glad to hear you have been happy with our on-site service. Normally we are very capable of answering any questions you may have, and our supervisor at the corporate office will help where needed. It is rare we need to refer you to corporate, so please reach out with specifics so we can address for you!

  • Location
  • Value
  • Maintenance
  • Office Staff
  • Landscaping
  • Building Exterior
  • Move-in Condition
  • Parking
  • Rec Facilities

Certified Resident

Clean, friendly, SAFE, environment.

June 12, 2014

Was this helpful?Yes

Manager Response

Thanks for the review!

  • Location
  • Value
  • Landscaping
  • Building Exterior
  • Move-in Condition
  • Parking
  • Rec Facilities

Certified Resident

I do think the sign is very poor and people have difficulty seeing the Dover Hills name. the signs on stupid Read Morestuff could be located way from the regular sign.

June 11, 2014

Was this helpful?Yes

Manager Response

Thanks for the feedback! We are in the process of changing out the front sign and are making it easier to see the Dover Hills name.

  • Location
  • Value
  • Maintenance
  • Office Staff
  • Landscaping
  • Building Exterior
  • Move-in Condition
  • Parking
  • Rec Facilities

Certified Resident

Very nice apt homes. We have been very happy here, except for the recent influx of very noisy children - esp l Read Moreate evening into the night.
The rent increase each year also makes it harder to stay here. We will soon not be able to afford it, unfortunately. It almost seems like we are being punished for wanting to renew our lease.


June 10, 2014

Was this helpful?Yes

Manager Response

Thanks for the review, glad you have been happy here. We are very sensitive to the rent increases, and please be assured that newer residents' rates are always higher than existing residents for this reason. We have benefited from a better economy in recent years, but are willing to explore ways to help offset the increase, or add value to your apartment.

See More Reviews

Contact Property

By submitting this form, you agree to Rent.com's Terms of Service and Privacy Policy.

Office Hours

Monday-Tuesday: 10:00am-6:00pm

Wednesday: 10:00am-7:00pm

Thursday-Friday: 10:00am-6:00pm

Saturday: 9:00am-5:00pm

Sunday: By Appointment Only

Managed by

Paragon Properties Company

Search Apartments in Nearby Cities