Southview Gables

(39)
4930 Ashley Lane, Inver Grove Heights MN 55077
$995 - $16700-2 BedsPets OK

Floor Plans

Studio
S1 - StudioUnavailable
1 Bedroom - starting at $995 / mo
A1 - One BedroomCheck Availability
A4 - One BedroomCheck Availability
A7 - One BedroomCheck Availability
A6 - One BedroomCheck Availability
B4 - One Bedroom + DenCheck Availability
A8 - One BedroomUnavailable
A3 - One BedroomUnavailable
A2 - One BedroomUnavailable
A5- One BedroomUnavailable
2 Bedrooms - starting at $1100 / mo
B3 - Two BedroomCheck Availability
B2 - Two BedroomCheck Availability
B7 - Two Bedroom - Two BathCheck Availability
B8 - Two Bedroom - Two BathCheck Availability
B10 - Two Bedroom - Two BathCheck Availability
B9 - Two Bedroom - Two BathCheck Availability
B5 - Two BedroomCheck Availability
B6 - Two Bedroom - Two BathUnavailable
B1 - Two BedroomUnavailable

Prices, specials, features and availability subject to change.

Kitchen:

DishwasherGarbage DisposalMicrowaveRefrigerator

Laundry:

Washer/Dryer in Unit

Parking:

Covered Parking

Pets:

Pets OKPet Park

Features:

Air ConditioningBalcony, Patio, DeckCeiling Fan(s)FireplaceFurnished AvailableHigh Speed Internet AccessOversized ClosetsSome Utilities CoveredVaulted CeilingsWireless Internet Access

Community:

Accepts Credit Card Payments, Accepts Electronic Payments, Business Center, Clubhouse, Elevator, Emergency Maintenance, Extra Storage, Fitness Center, Full Concierge Service, On Site Maintenance, On Site Management, Pool, Recreation Room, Trail for: Biking, Hiking, or Jogging

Additional:

BBQ/Picnic Area, Breakfast Bar*, Coffee Bar, Community Kitchen, Enclosed Off-leash Dog Park, Heated and Gas Utilities Included, High Ceilings, Public Transportation, Stainless Steel Appliances*

Property Details

Apartment Homes for the Busy Lifestyle

Welcome to SouthView Gables located in Inver Grove Heights, surrounded by a rolling hill landscape and fantastic natural views. SouthView has recently completed significant updates, including a remodeled club house, fitness center, and Wi-Fi lounge, as well as premium upgraded apartments. A few of our lasting favorite amenities include our very large enclosed dog park, swimming pool, climate controlled parking and full-sized washer and dryers in every unit.SouthView is located near convenient access to Hwy 494 and Hwy 52, Mall of America, Minneapolis St. Paul International Airport, downtown St. Paul, and numerous shopping and dining destinations. Contact our leasing team today at 651-455-3714 to schedule a tour.

Leasing Terms

Lease terms are variable. Please inquire with property staff.
Pet Policy: 75 Pound Weight Limit. Maximum 2 pets per apartment. $50.00 pet rent. $150 pet deposit. $350.00 non-refundable pet fee. Restrictions: Two pet maximum. 75 pound weight limit. $50 per dog, $25 per cat. Breed restrictions apply.

Pet Policy

Dogs Allowed. Cats Allowed. Pets Accepted. Call for service animal policy.

Community Information

424 units

Building Type

Apartment

Contact Property

Check Availabilityor call

Neighborhood Info

Sorry, a street view of this property is not available.

Ratings & Reviews

Overall Rating

3.3 out of 5 stars

(39)
  • 5 stars2
  • 4 stars17
  • 3 stars14
  • 2 stars3
  • 1 star3
  • Location
  • Value
  • Maintenance
  • Office Staff
  • Landscaping
  • Building Exterior
  • Move-in Condition
  • Parking
  • Rec Facilities
27 Reviews
  • Location
  • Value
  • Maintenance
  • Office Staff
  • Landscaping
  • Building Exterior
  • Move-in Condition
  • Parking
  • Rec Facilities

Certified Resident

As long time resident since 2005 we've seen one company after another come in and promise change that never to Read Moreok place. In 2015 another group bought this place and again gave us a new management staff. I do admit many new changes are taking place, but nothing has been done to the interior living space for which most of our rent money goes towards. I blame the constant changes of the past owners and poor management and can only hope this new outfit is more than Smokey mirrors.

July 16, 2015

Was this helpful?Yes
  • Location
  • Value
  • Maintenance
  • Office Staff
  • Landscaping
  • Building Exterior
  • Move-in Condition
  • Parking
  • Rec Facilities

Certified Resident

We have not had any major issues with our apartment

July 15, 2015

Was this helpful?Yes
  • Location
  • Value
  • Maintenance
  • Office Staff
  • Landscaping
  • Building Exterior
  • Move-in Condition
  • Parking
  • Rec Facilities

Certified Resident

Poor communication from management to tenants.

July 14, 2015

Was this helpful?Yes
  • Location
  • Value
  • Maintenance
  • Office Staff
  • Landscaping
  • Building Exterior
  • Move-in Condition
  • Parking
  • Rec Facilities

Certified Resident

The office staff are often condescending. I am usually unhappy with my interactions with them.

July 14, 2015

Was this helpful?Yes
  • Location
  • Value
  • Maintenance
  • Office Staff
  • Landscaping
  • Move-in Condition
  • Parking
  • Rec Facilities

Certified Resident

I think the rent is outrages for people in the June, July, August and then the rest will not get an increase o Read Morer not much of one. I really think this is not fair to the people in June, July, August. I think it should be prorated for everyone not just certain months of the year.

July 13, 2015

Was this helpful?Yes

Manager Response

We understand your concern about the price of your, and your fellow neighbors homes. However, we are a market rate community meaning that pricing is based on the market and the going rate. Prices are lower in different season's due to to supply and demand. If you have further concerns or would like to discuss this more, please stop in to our office and we can talk about it.

Thank you!

See More Reviews

Contact Property

By sending, you agree to Rent.com's Terms of Use and Privacy Policy.

Office Hours

Monday-Tuesday: 9:00am-6:00pm

Wednesday-Thursday: 9:00am-7:00pm

Friday: 8:00am-5:00pm

Saturday: 10:00am-5:00pm

Sunday: 12:00pm-4:00pm

Managed by

The Excelsior Group LLC

Search Apartments in Nearby Cities