Legacy Ballantyne

(61)
9200 Otter Creek Drive, Charlotte NC 28277
$1010 - $32451-3 BedsPets OK

Floor Plans

1 Bedroom - starting at $1010 / mo
1 Bedroom 1 BathCheck Availability
1 Bedroom 1 Bath with SunroomCheck Availability
2 Bedrooms - starting at $1110 / mo
2 Bedroom 1 Bath with SunroomUnavailable
2 Bedroom 1 BathCheck Availability
2 Bedroom 2 BathCheck Availability
3 Bedrooms - starting at $1850 / mo
3 Bedroom 2 BathCheck Availability

Prices, specials, features and availability subject to change.

Kitchen:

DishwasherGarbage DisposalGas RangeMicrowaveRefrigerator

Laundry:

Washer & Dryer ConnectionsWasher/Dryer in Unit

Parking:

Garage

Pets:

Pets OKPet Park

Features:

Air ConditioningBalcony, Patio, DeckCable ReadyCeiling Fan(s)FireplaceGarden TubHardwood FloorsHigh Speed Internet AccessNew/Renovated InteriorOversized ClosetsViewWireless Internet Access

Community:

Accepts Credit Card Payments, Accepts Electronic Payments, Alarm, Business Center, Clubhouse, Emergency Maintenance, Fitness Center, Handicap Access, On Site Maintenance, On Site Management, Playground, Smoke Free, Swimming Pool

Additional:

24-hour business center, 24-hour fitness room with TV, 9' ceilings/crown molding, Attached/detached garages, Built-in bookcases in select units, Corporate Billing Available, Energy Efficient Lighting Throughout, Garden tubs, Gas Stoves/Gas Fireplace in every unit, Short Term Available, Swimming pool, Washer/dryer connections

Property Details

Welcome home to Legacy Ballantyne where fantastic amenities, spacious floor plans and premier location seamlessly blend.

Situated within an upscale neighborhood, Legacy Ballantyne offers miles of parkway surrounded by fine restaurants, shops, golf courses and entertainment. Our thoughtfully built community features a Resort-Style Pool, Fitness Studio and Executive Business Conference Center. Unique 1, 2 and 3 bedroom designs with custom upgrades and award-winning customer service make Legacy Ballantyne home. Minutes to I-485, Uptown and South Park. Stop by this beautiful GCI property today in southeast Charlotte's newest and most distinguished neighborhood.

Note From Management

Call about our Preferred Employer Program!

Leasing Terms

Lease terms are variable. Please inquire with property staff.
Pet Policy: Maximum 2 pets per apartment. Restrictions: Cats & Dogs Welcome
No weight restriction
Up to 2 indoor pets permissible per apartment
1 pet fee $250 (nonrefundable)
2 pet fee $350 (nonrefundable)
Monthly pet rent: $15/dog
Restricted Breeds: Akita, American Staffordshire Terrier, Chow, Doberman, German Shepherd, Pit Bull, Rottweiler or any mix thereof.

Pet Policy

Dogs Allowed. Cats Allowed. Pets Accepted. Call for service animal policy.

Community Information

282 units

Building Type

Apartment

Contact Property

Check Availabilityor call

Neighborhood Info

Sorry, a street view of this property is not available.

Ratings & Reviews

Overall Rating

4 out of 5 stars

(61)
  • 5 stars24
  • 4 stars21
  • 3 stars12
  • 2 stars3
  • 1 star1
  • Location
  • Value
  • Maintenance
  • Office Staff
  • Landscaping
  • Building Exterior
  • Move-in Condition
  • Parking
  • Rec Facilities
36 Reviews
  • Location
  • Value
  • Maintenance
  • Office Staff
  • Landscaping
  • Building Exterior
  • Move-in Condition
  • Parking
  • Rec Facilities

Certified Resident

Constant Blowers are really annoying, aspecially after 5pm. These guys carry on up til 8pm sometimes. They als Read Moreo cover the same areas over and over again just trying to look busy. It really is very annoying.
The Pool area grills need more consistent maintenance. They are always either broken or filthy dirty.
I miss the tennis courts.
My apartment maintenance has been really poor.
As a resident who's been living here for 5 years I've seen the overall quality drop substantially.


May 03, 2014

Was this helpful?Yes
  • Location
  • Value
  • Maintenance
  • Office Staff
  • Landscaping
  • Building Exterior
  • Move-in Condition
  • Parking
  • Rec Facilities

Certified Resident

One of the times when I renewed, I thought I could do better, so I shopped around. No luck. This place has am Read Moreenities that other"upscale" communities don't even realize they don't have!! The gas cooktop and oven are very unique for apt. living and I won't live somewhere that doesn't have them.
Beyond that I find the office staff and maintenance crew to share my same sense of urgency when i request a work order. Yea!!


November 15, 2013

Was this helpful?Yes

Manager Response

Thank you sincerely for your feedback! We love that our homes feature gas stoves and fireplaces in every suite as well. Our team strives to complete your service requests quickly and to your satisfaction. Please do not hesitate to contact our team if you have any suggestions on how we may better serve our residents!

  • Location
  • Value
  • Maintenance
  • Office Staff
  • Landscaping
  • Building Exterior
  • Move-in Condition
  • Parking
  • Rec Facilities

Certified Resident

Property is very maintained staff is awesome

November 14, 2013

Was this helpful?Yes

Manager Response

Thank you! We work hard to earn your satisfaction and please let us know if we can better serve you in any way.

  • Location
  • Value
  • Maintenance
  • Office Staff
  • Landscaping
  • Building Exterior
  • Move-in Condition
  • Parking
  • Rec Facilities

Certified Resident

Living on/around construction - even have a huge trash bin taking up precious parking spots... Also had a maj Read Moreor intrusive construction project happen outside of our unit back along side the side of the building that was very annoying.

November 13, 2013

Was this helpful?Yes

Manager Response

We apologize for the inconvenience our residents face while we complete updates and repairs to our community and we make every attempt to complete any necessary work as quickly and courteously as possible. We value your residency and if there is anything we can do to alleviate any of your concerns or discomfort, please contact our team to discuss.

  • Location
  • Value
  • Maintenance
  • Office Staff
  • Landscaping
  • Building Exterior
  • Move-in Condition
  • Parking
  • Rec Facilities

Certified Resident

The current manager and her leasing agents are excellent, as is a new, young maintenance technician. Managemen Read Moret staff is good enough to overcome to horrible rating I would otherwise give because of Maintenance's indifference to the quality of repairs, if they are done at all. Maintenance, too, is improving now that the new manager is here. (I was told the previous manager held a lesser position than Community Manager and had no authority over Maintenance, so please don't hold her accountable.)

November 13, 2013

Was this helpful?Yes

Manager Response

Thank you for your comments! We expect a quality of work from our maintenance team that not only meets but exceeds the expectations of our valued residents. If there is anything we can do to better serve you, please share your questions and concerns with our team at any time.

See More Reviews

Contact Property

By sending, you agree to Rent.com's Terms of Use and Privacy Policy.

Office Hours

Monday-Friday: 10:00am-6:00pm

Saturday: 10:00am-5:00pm

Sunday: 12:00pm-5:00pm

Managed by

GCI Residential

Search Apartments in Nearby Cities