Walden Creek

(16)
100 Walden Creek Way, Greenville SC 29615
$815 - $12701-3 BedsPets OK

Floor Plans

1 Bedroom - starting at $815 / mo
RidgecrestUnavailable
OakwoodCheck Availability
Timberlake (Loft)Unavailable
Carriage (with Garage)Check Availability
2 Bedrooms - starting at $1025 / mo
BrookstoneCheck Availability
Brookstone (with Sunroom)Check Availability
3 Bedrooms - starting at $1225 / mo
WaldenUnavailable
Walden (with Sunroom)Unavailable

Prices, specials, features and availability subject to change.

Laundry:

Laundry FacilityWasher & Dryer Connections

Parking:

Garage

Pets:

Pets OK

Features:

Air ConditioningBalcony, Patio, DeckCeiling Fan(s)Garden TubLoft LayoutOversized ClosetsSome Utilities CoveredVaulted CeilingsWireless Internet Access

Community:

Accepts Credit Card Payments, Accepts Electronic Payments, Emergency Maintenance, Playground, Swimming Pool

Additional:

24-Hour Emergency Maintenance, Additional On-Site storage, BBQ Grills and Picnic Areas, Community/Accessible to I-85 and I-385, Computer Niches, Designer Black Appliances, Elegant Crown Molding, Emergency Services, Enclosed Sunrooms, Energy-Efficient Construction, Exclusive Limited-Entry Access Gates, Furnished Hospitality Suite, Garages with Remotes (not available with all ga..., Garden Tubs, Gourmet Kitchens, Luscious Landscaping, Maple Cabinetry, Monthly Resident Activities, Nine Foot Ceilings, Notary Services, Optional Sunrooms Available, Over-sized Linen Closets and Kitchen Pantries, Participate in the Poo Prints Program, Poolside Fireplace with Grills, Premier Location and School District, Resident Car Care Center, Resident Referral Rewards, Short Term Available, Sophisticated Business Center, State-Of-The-Art Fitness Center, Unique Carriage Home Floor plan Available, Unique Loft Floor Plan

Property Details

Minutes to Charming Downtown Greenville...A Feeling of Home, the Neighborhood of Choice...

Once in a while, you'll discover someplace special. A place away from the stresses of everyday life where time seems to slow and matters of the day dissolve away. Welcome to Walden Creek, all the comforts you've come to expect in an apartment home surpassed with additional amenities and unparalleled service. Surround yourself with distinctive details that create the tranquil and sophisticated environment only Walden Creek can offer.

Leasing Terms

Our lease terms are: 12 months, 13 months, 14 months, 15 months, 16 months, 17 months, 18 months (Please note that lease terms may vary, are subject to change without notice, and are based on availability. Inquire with property staff for complete details).
Pet Policy: Pets are prohibited except within the following restrictions. A Pet Agreement must be signed. (2) Pets per apartment and no pet weight limit . Pet fee and deposits must be paid in full at move-in. Select breeds may be prohibited to include but not limited to German Shepherd, Rottweiler, Pit Bulls, Dobermans, Chow Chows and mixes of these breeds. Pet DNA will be collected at time of pet registration. Unusual pets other than ordinary domesticated pets are prohibited.

Pet Policy

Dogs Allowed. Cats Allowed. Pets Accepted. Call for service animal policy.

Community Information

240 units

Building Type

Apartment

Contact Property

Check Availabilityor call

Neighborhood Info

Sorry, a street view of this property is not available.

Ratings & Reviews

Overall Rating

4.3 out of 5 stars

(16)
  • 5 stars11
  • 4 stars1
  • 3 stars3
  • 2 stars 
  • 1 star1
  • Location
  • Value
  • Maintenance
  • Office Staff
  • Landscaping
  • Building Exterior
  • Move-in Condition
  • Parking
  • Rec Facilities
8 Reviews
  • Location
  • Value
  • Maintenance
  • Office Staff
  • Landscaping
  • Building Exterior
  • Move-in Condition
  • Parking
  • Rec Facilities

Certified Resident

Professional staff that cares alot about the residence and willing to go the extra mile.

September 10, 2014

Was this helpful?Yes

Manager Response

Thank you for taking the time to give us such a great compliment! We are so happy that you chose Walden Creek as your new home! Don't forget to refer your friends and family and take advantage of our $400 resident referral fee.

  • Location
  • Value
  • Maintenance
  • Office Staff
  • Landscaping
  • Building Exterior
  • Move-in Condition
  • Parking
  • Rec Facilities

Certified Resident

Walden creek is a wonderful place to stay. The staff is always there for you when you need them no questions a Read Moresked. I wish we could renew our lease but the cost for an apartment versus the time we get home is a waste of money for us.

March 18, 2014

Was this helpful?Yes

Manager Response

Thank you so much for responding to our survey! I apologize for my delayed response. We are thrilled to hear that you had a great experience here at Walden Creek! We wish you could have stayed and renewed your lease as well, but totally understand the benefits of owning your own home. However, should you ever need a place in the future, you know who to call!

  • Location
  • Value
  • Maintenance
  • Office Staff
  • Landscaping
  • Building Exterior
  • Move-in Condition
  • Parking
  • Rec Facilities

Certified Resident

All the staff are very friendly and always very caring of our needs.

March 17, 2014

Was this helpful?Yes

Manager Response

Thank you for your awesome feedback! I apologize for my delayed response. Our staff strives to make sure the residents needs are taking care and I am so happy to hear that you have had a pleasant experience!

  • Location
  • Value
  • Maintenance
  • Office Staff
  • Landscaping
  • Building Exterior
  • Move-in Condition
  • Parking
  • Rec Facilities

Certified Resident

Security is excellent. Maintenance staff is prompt, efficient and busy. Office staff is very courteous and h Read Moreelpful. Advertised as luxury apartments, construction of this building seems to be sub-par. Outside walls and closets are very cold during winter months, indicating poor insulation. Neighbors can be heard walking around upstairs, indicating poor soundproofing. Windows are drafty and water leaks in the top of one window during rain.

March 11, 2014

Was this helpful?Yes

Manager Response

We appreciate you taking the time to provide us with your feedback. I apologize for my delayed response. Thank you for the complimentary words about our staff! I have to agree that we think our maintenance team is awesome too! I am hoping we were able to address some of the concerns that you mentioned above. I dislike the fact that you were not completely satisfied. If there is anything more we could do, please contact the leasing office so that we can discuss further.

  • Location
  • Value
  • Maintenance
  • Office Staff
  • Landscaping
  • Building Exterior
  • Move-in Condition
  • Parking
  • Rec Facilities

Certified Resident

Small community with interesting surroundings, spacious apartment, functional floor plan, great neighbors and Read MoreEngaging leasing agents.

March 07, 2014

Was this helpful?Yes

Manager Response

Thank you for sharing your feedback with us! I apologize for my delayed response. We also think Walden Creek is the best choice because of the convenience, location, floor plans, staff and we LOVE our residents. Thank you for making Walden Creek your home!

See More Reviews

Contact Property

By sending, you agree to Rent.com's Terms of Use and Privacy Policy.

Office Hours

Monday-Friday: 9:00am-6:00pm

Saturday: 10:00am-5:00pm

Managed by

United Residential

Search Apartments in Nearby Cities