Avalon at Chase OaksAvalon at Chase Oaks

(86)
 801 Legacy Drive, 801 Legacy Drive, PlanoTX 75023
$885 and up1-3 BedsPets OK

Floor Plans

1 Bedroom - starting at $885
2 Bedrooms - starting at $1160
3 Bedrooms - starting at $1550

Prices, specials, features and availability subject to change.

Kitchen:

DishwasherGarbage DisposalMicrowaveRefrigeratorStove

Laundry:

Washer & Dryer Connections

Parking:

Assigned ParkingCarportCovered ParkingGarage

Pets:

Pets OK

Features:

Air ConditioningBalcony, Patio, DeckCable ReadyCarpetingCeiling Fan(s)FireplaceHardwood FloorsNew/Renovated InteriorOversized ClosetsVaulted CeilingsView

Community:

AlarmControlled AccessDisability AccessDoor AttendantExtra StorageFitness CenterGated AccessHot TubOn Site MaintenanceOn Site ManagementOn Site PatrolPlaygroundPool

Additional:

2 Inch Wood Panel Blinds, All Black Appliances, Crown Molding, Dark Cabinets in All Units, High Ceilings, Icemaker, Mosaic Back Splashes in Kitchens, Newly Renovated Fitness Centers, Newly Renovated Hot Tub, Newly Renovated Pools

Property Details

Avalon at Chase Oaks offers you a comfortable & convenient suburban lifestyle. Whether you are lounging at our pool, meeting new friends or relaxing on your patio - you are sure to experience total relaxation. From thoughtfully designed interiors, loaded with features - you will fall in love. Experience our meticulously maintained grounds, newly updated interiors, cover parking or detached garages, golf course & wooded views. All in a convenient location & close to major freeways. Come experience the difference. We make Life Simple!

Leasing Terms

Our lease terms are: 6 months- 12 months, . (Please note that lease terms may vary, are subject to change without notice, and are based on availability. Inquire with property staff for complete details).

Aggressive breed restrictions. No weight limit. Under 30 lbs $200 fee and $200 deposit (refundable). Over 30lbs $400 fee and $400 deposit (refundable). Under 30lb $15/per month/ per pet rent. Over 30lbs $20 per month/ per pet/ pet rent

Pet Policy

Pets Accepted. Call for Policy. Call for service animal policy.

Community Information

326 units

Building Type

Apartment

Contact Property

Check Availabilityor call

Neighborhood Info

Ratings & Reviews

Overall Rating

3.1 out of 5 stars

(86)
  • 5 stars15
  • 4 stars24
  • 3 stars14
  • 2 stars20
  • 1 star13
  • Location
  • Value
  • Maintenance
  • Office Staff
  • Landscaping
  • Building Exterior
  • Move-in Condition
  • Parking
  • Rec Facilities
60 Reviews
Rate your experience with
Avalon at Chase Oaks!
  • Location
  • Value
  • Maintenance
  • Office Staff
  • Landscaping
  • Building Exterior
  • Move-in Condition
  • Parking
  • Rec Facilities

Certified Resident

Everybody is really good from the manager to the maintenance people (who are always very responsive in taking Read Morecare of things that come up) The friendliness of the employees makes Avalon at Chase Oaks an enjoyable place to live. I MOVED OUT ONCE AND CAME BACK BECAUSE IT'S A GOOD PLACE TO LIVE.

July 08, 2017

Was this helpful?Yes

Manager Response

It is always nice to hear from a happy resident, as it gives us satisfaction in knowing that our work is appreciated. We work hard to foster a comfortable and convenient environment in our community and our positive relationships with residents play an important role in maintaining it. Our team is happy to hear that we have left a good enough impression that you have made the decision to return as a resident. Welcome back!

  • Location
  • Value
  • Maintenance
  • Office Staff
  • Landscaping
  • Building Exterior
  • Move-in Condition
  • Parking
  • Rec Facilities

Certified Resident

There should be more communications from the leasing office to tenants. Tenants shouldn't feel offended, or d Read Moreefeated when trying to communicate their concerns to the leasing office. Leasing office should be really follow through when notices are put out. Ex: ppl coming out to check foundation...they never showed. Tenants should have easy access to filters. Maintenance request shouldn't take no more than 3 days to complete.

July 07, 2017

Was this helpful?Yes

Manager Response

It worries us to hear that your communications with our team have been less than satisfactory. We aim to bring respect and friendliness into every interaction, and it seems we have fallen short in our interactions with you. We are also troubled to learn of your difficulties in getting work orders fulfilled and would like the opportunity to speak with you about them directly in our office so we can improve your impression of us.

  • Location
  • Value
  • Maintenance
  • Office Staff
  • Landscaping
  • Building Exterior
  • Move-in Condition
  • Parking
  • Rec Facilities

Certified Resident

I'm living here from 2015 and initially satisfied with cleanness and the ability to handle service requests in Read More faster. Later everything got away, hot water issues, not maintaining premises clean and even service requests as well have to call many times.

June 30, 2017

Was this helpful?Yes

Manager Response

It disappoints us to hear that a longtime resident has experienced such inconvenience in our community. We clean our property regularly but also rely on resident participation in picking up after themselves. If you are noticing problem areas within the community, we hope you will call us so we can have someone take a look. We are troubled to learn that you have had difficulties getting work orders fulfilled and would like to alleviate your concerns by speaking with your directly in our office.

  • Location
  • Value
  • Maintenance
  • Office Staff
  • Landscaping
  • Building Exterior
  • Move-in Condition
  • Parking
  • Rec Facilities

Certified Resident

It has changed A LOT since the apartment complex changed owners. When it was a Berkshire property, it was EXC Read MoreELLENT! It had a family feel. We knew all of the associates in the office as well as the maintenance staff. It was like they enjoyed what they did. Now it feels more like just earning my paycheck , plus I had MANY issues in the beginning when they switched over. Without proper communication, my rent was raised without my knowledge. Rent is TOO dang much!

June 27, 2017

Was this helpful?Yes

Manager Response

All feedback we receive about our community is valuable and despite your somewhat negative experience, we appreciate your feedback. The prices in our community are consistent with the market and we are happy to discuss pricing concerns. We understand that changes in management can frustrate residents, and our team has done its best to make the transition as smooth as possible. We regret that you have had a less than positive experience and we would like to address your concerns offline.

  • Location
  • Value
  • Maintenance
  • Office Staff
  • Landscaping
  • Building Exterior
  • Move-in Condition
  • Parking
  • Rec Facilities

Certified Resident

They are fair at trying to make Avalon at Chase Oaks a great place to live.

June 25, 2017

Was this helpful?Yes

Manager Response

Thank you for taking the time to compliment the efforts of our team. It is our highest priority that residents are comfortable and happy here in our community and we are always looking for ways to improve their experience. If you have specific details you would like to share about your time here or have suggestions about what improvements could be made, our team is all ears if you would like to come chat with us in the office or update this review.

See More Reviews

Contact Property

By submitting this form, you agree to Rent.com's Terms of Service and Privacy Policy.

Office Hours

Monday-Tuesday: 9:00am-6:00pm

Wednesday: 10:00am-6:00pm

Thursday-Friday: 9:00am-6:00pm

Saturday: 10:00am-5:30pm

Sunday: 1:00pm-5:00pm

Managed by

CAF Management

Search Apartments in Nearby Cities