$1,108+
4/5 stars based on 155 reviews
155

Evergreen at the Bluffs

  • 1–3 Beds
  • 1–2 Baths
Managed by Stonemark Management, LLC
$1,108+
(865) 312-7322
  • Living Room - Evergreen at the Bluffs - Knoxville, TN
  • Living Room - Evergreen at the Bluffs - Knoxville, TN
  • Living Room - Evergreen at the Bluffs - Knoxville, TN
  • Living Room - Evergreen at the Bluffs - Knoxville, TN
  • Bathroom - Evergreen at the Bluffs - Knoxville, TN
  • Living Room - Evergreen at the Bluffs - Knoxville, TN
  • Dining Room - Evergreen at the Bluffs - Knoxville, TN
  • Recreation Area - Evergreen at the Bluffs - Knoxville, TN
  • Kitchen - Evergreen at the Bluffs - Knoxville, TN
  • Dining Room - Evergreen at the Bluffs - Knoxville, TN
  • Recreation Area - Evergreen at the Bluffs - Knoxville, TN
  • Recreation Area - Evergreen at the Bluffs - Knoxville, TN
  • Dining Room - Evergreen at the Bluffs - Knoxville, TN
  • Dining Room - Evergreen at the Bluffs - Knoxville, TN
  • Dining Room - Evergreen at the Bluffs - Knoxville, TN
  • Dining Room - Evergreen at the Bluffs - Knoxville, TN
  • Bedroom - Evergreen at the Bluffs - Knoxville, TN
  • Bathroom - Evergreen at the Bluffs - Knoxville, TN
  • Dining Room - Evergreen at the Bluffs - Knoxville, TN
  • Bedroom - Evergreen at the Bluffs - Knoxville, TN
  • Kitchen - Evergreen at the Bluffs - Knoxville, TN
  • Bathroom - Evergreen at the Bluffs - Knoxville, TN
  • Living Room - Evergreen at the Bluffs - Knoxville, TN
  • Kitchen - Evergreen at the Bluffs - Knoxville, TN
  • Living Room - Evergreen at the Bluffs - Knoxville, TN
  • Building - Evergreen at the Bluffs - Knoxville, TN
  • Kitchen - Evergreen at the Bluffs - Knoxville, TN
  • Pool - Evergreen at the Bluffs - Knoxville, TN

Highlights

Here are some of the most popular amenities

  • Furnished Available
  • Washer & Dryer In Unit
  • Air Conditioning
  • Dishwasher
  • Swimming Pool

Schedule a Tour

Take a tour over live video, or in-person with a leasing agent. Choose the day and time that works for you.

(865) 312-7322

3D Tours and Videos

Explore Evergreen at the Bluffs from the inside and out.

3D Tours and Videos

3D Tour
3D Tour

Floor Plans

2 Bedrooms

The Pinnacle
$1,344+
2 Bd, 2 Ba, 1035 Sqft

3 Bedrooms

The Summit
$1,450+
3 Bd, 2 Ba, 1283 Sqft

Floor plans are artist's rendering. All dimensions are approximate. Actual product and specifications may vary in dimension or detail. Not all features are available in every apartment. Prices and availability are subject to change. Please contact a representative for details.


Pet Policy

The ins and outs of having pets

Dogs

Dogs Allowed
We allow 2 pets per apartment. We are a no weight limit community with limited breed restrictions! Please call the leasing office for additional information.
Initial fee
$300-$600
Maximum pets
2
Additional rent
40

Cats

Cats Allowed
We allow 2 pets per apartment. We are a no weight limit community with limited breed restrictions! Please call the leasing office for additional information.
Initial fee
$300-$600
Maximum pets
2
Additional rent
40

Amenities

44 amenities and features

Living Space

  • Air Conditioning
  • Ceiling Fan(s)
  • Hardwood Flooring
  • Oversized Closets
  • View
  • Washer & Dryer In Unit

Perks

  • Cable Ready
  • Extra Storage
  • Furnished Available
  • High Speed Internet Access
  • New/Renovated Interior
  • Wireless Internet Access

Kitchen

  • Dishwasher
  • Garbage Disposal
  • Island Kitchens
  • Microwave
  • Refrigerator

Outdoor Space

  • Balcony
  • Deck
  • Patio

Features

  • Business Center
  • Elevator
  • Media Center
  • Fitness Center
  • Swimming Pool

Management Details

  • Accepts Credit Card Payments
  • Accepts Electronic Payments
  • On Site Maintenance
  • On Site Management
  • Emergency Maintenance
  • Housekeeping Available
  • Corporate Billing Available
  • Short Term Available

Accommodations

  • Disability Access

Safety

  • On Site Patrol

Unique

  • 24 Hour Access Fitness Center
  • 24-HOUR EMERGENCY MAINTENANCE
  • BREATHTAKING WOODED VIEWS
  • BUSINESS CENTER WITH INTERNET CAFE
  • Clubhouse
  • Coffee Bar
  • CYBER CAFE
  • PET-FRIENDLY COMMUNITY
  • RESORT STYLE POOL

Parking

Options and pricing

Surface Lot

  • Not Assigned Parking
  • Off street parking with reserved paid spaces and reserved paid Garages available.

Fees

Know what's expected when you apply
$250 Admin Fee
$75 Application Fee

About This Property

Learn more about this property
Welcome to Evergreen at the Bluffs, a residential community featuring One, Two, & Three bedroom apartment homes in Knoxville/Powell, TN. Open floorplans and amenities welcome you home, along with exceptional service and an ideal location within walking distance to shopping, dining and entertainment options. Our Residences will exceed your expectations for apartment living and convenience. Contact our friendly, professional office staff to schedule a self guided tour today. Tours by appointment only, MASKS required and can be provided by the Management Team

Community Information

161 Units

Building Type

apartments

Managed By

Stonemark Management, LLC

Schools

All ratings provided by GreatSchools®

Central High School

Knox County

Grades 9-12 • public

See apartments this school serves

5/10

Gresham Middle School

Knox County

Grades 6-8 • public

See apartments this school serves

5/10

Fountain City Elementary School

Knox County

Grades PK-5 • public

See apartments this school serves

6/10

Garden Montessori School

Grades PK-8 • private

See apartments this school serves

NRNo Rating

St Joseph School

Grades PK-8 • private

See apartments this school serves

NRNo Rating

Getting Around

These scores represent accessibility to different types of transportation near Evergreen at the Bluffs.

Somewhat Walkable

69/100
Walk Score®
The Walk Score® measures walkability on a scale of 0-100 based on walking routes to destinations such as dining and drinking, groceries, and shopping.
Dining & Drinking
79%
79
Groceries
83%
83
Shopping
90%
90

Somewhat Bikeable

41/100
Bike Score®

Some Transit

29/100
Transit Score®

Places Nearby

  • Kroger

    Retail, Food and Beverage Retail, Grocery Store / Supermarket

    0.3 miles

  • Food City

    Retail, Food and Beverage Retail, Grocery Store / Supermarket

    0.4 miles

  • Kroger

    Retail, Food and Beverage Retail, Grocery Store / Supermarket

    2.6 miles

  • Sam's Club

    Retail, Warehouse / Wholesale Store

    3 miles

  • Food City

    Retail, Food and Beverage Retail, Grocery Store / Supermarket

    3.2 miles

  • Food City

    Retail, Food and Beverage Retail, Grocery Store / Supermarket

    3.3 miles

  • Walmart Grocery Pickup & Delivery

    Retail, Food and Beverage Retail, Grocery Store / Supermarket

    3.3 miles

  • Food City

    Retail, Food and Beverage Retail, Grocery Store / Supermarket

    3.5 miles

  • Aldi

    Retail, Food and Beverage Retail, Grocery Store / Supermarket

    3.7 miles

  • Kroger

    Retail, Food and Beverage Retail, Grocery Store / Supermarket

    4 miles

1 - 6 of 10 places

Nextá

Ratings & Reviews

4/5 stars based on 155 reviews
155

See what people are saying

Property Ratings

  • 5
    1/1 stars based on reviews
    40.64516129032258%
    63
  • 4
    1/1 stars based on reviews
    38.70967741935484%
    60
  • 3
    1/1 stars based on reviews
    5.161290322580645%
    8
  • 2
    1/1 stars based on reviews
    9.032258064516128%
    14
  • 1
    1/1 stars based on reviews
    6.451612903225806%
    10

Ratings & Trends

  • Location

    4.4
  • Value for the Money

    3.7
  • Maintenance

    4.5
  • Office Staff

    4.6
  • Landscaping

    4.2
  • Building Exterior

    4.3
  • Move-in Condition

    4.3
  • Parking Availability

    3.2
  • Recreational Facilities

    3.8
  • 1/5 stars based on reviews
    November 03, 2022
    This place is a joke. Is it Section 8 now? Thank goodness the most recent inexperienced, immature and unprofessional 'Property Manager' resigned. The building breezeways are nasty and the grounds and parking lot are in terrible shape! That's what happens when you have employees that are immature don't care!
    Anonymous
  • 1/5 stars based on reviews
    August 23, 2022
    Gone downhill severely
    Anonymous
  • 4/5 stars based on reviews
    June 10, 2019
    The apartments themselves are very nice. I'm proud to show off my apartment when I have visitors. The office staff is very friendly, and will get to know you on a first name basis. They are also very understanding when issues do arise, and will work with you to resolve anything that comes up. The dog park is also a wonderful amenity that we use very often! The major factor in bringing my rating from 'Excellent' to 'Good' is the dog breed restrictions. In particular, we chose the complex in large part due to our dogs being allowed breeds. The change in ownership led to a change in breed restrictions that makes our dogs no longer allowed. Thankfully we are grandfathered in based on the previous lease agreement but I'd appreciate seeing some verbiage in the lease agreement to explicitly protect the resident against such changes (and I'd also personally love to see fewer restricted breeds.)
    Anonymous

    Property Manager - August 13, 2019

    Thank you so much for taking time out of your day to leave us a review! We absolutely love the dog park addition too!!

  • 4/5 stars based on reviews
    June 08, 2019
    Nice apartments, and very well maintained
    Anonymous

    Property Manager - June 13, 2019

    Thank you so much for taking time out of your day to leave us a review!

  • 2/5 stars based on reviews
    December 22, 2018
    We no longer live here. The apartment maintenance really starting going down. Stairwells were dirty, had bugs, etc.
    Anonymous

    Property Manager - December 26, 2018

    Thank you so much for taking time out of your day to leave us a review. We are sorry to hear you weren't satisfied with the maintenance and appearance of the property. We have recently had a change in management and a staff change, so we will take this into consideration for the future! Thanks again!

  • 2/5 stars based on reviews
    December 21, 2018
    Rent was high for the quality of apartment. As well as when i left i was charged abunch of money for damages of the other tenant. When i moved in they didnt do any inspection so i got stuck with his charges.
    Anonymous

    Property Manager - December 26, 2018

    Thank you so much for taking time out of your day to leave us a review. We are sorry to hear you were hit with some move out charges. The staff always walks the apartment three times before any move in and we also ask for the new tenants to thoroughly inspect and bring back their inspection form for other damages we may not have seen. More than likely you were charged for new damages done to the apartment, but if you have further questions, please feel free to contact the office.

1 - 6 of 73 Reviews


Leasing Terms

Short or long term? Learn your options

Term Length

Variable, 3-Month, 4-Month, 5-Month, 6-Month, 7-Month, 8-Month, 9-Month, 10-Month, 11-Month, 12-Month, 13-Month, 14-Month

Details

Lease terms are variable. Please inquire with property staff.


Office Hours

Open today until 05:00 PM

Monday

09:00 AM - 05:00 PM

Tuesday

09:00 AM - 05:00 PM

Wednesday

09:00 AM - 05:00 PM

Thursday

09:00 AM - 05:00 PM

Friday

09:00 AM - 05:00 PM

501 Tiger Way
Knoxville, TN 37918
Fountain City North Knoxville

Schedule a Tour

Take a tour over live video, or in-person with a leasing agent. Choose the day and time that works for you.

(865) 312-7322

Similar Properties


We take fraud seriously. If something looks fishy, let us know. Report This Listing.


Find Apartments in Nearby Cities


Find Apartments in Nearby Neighborhoods


Find Apartments by Max Price


Find Apartments in Nearby Zip Codes


Find Apartments on Nearby Streets


Find Apartments Around Nearby Popular Places


Looking for more?